UngINN - Kulturkortet

Hva er kulturkort for ungdom?

Kulturkortet er gratis og gjelder for alle ungdommer i Innlandet i alderen 13–21 år (fra og med året du fyller 13 og ut året du er 21).

Gir deg rabatt på kulturtilbud

Kulturkortet for ungdom gir deg rabatt på forskjellige kulturtilbud i hele fylket!

Med kulturkortet gjør vi det enklere for deg som ungdom å benytte deg av kulturtilbudene i Innlandet. Vi jobber hele tiden med å lage nye avtaler, slik at kortet skal gjelde for så mange arrangement som mulig og dekke mange ulike kulturformer.

Se hvor du får rabatt med kulturkortet

Mye brukt

Kulturkortet har utstedt 20 000 kort siden ordningen startet i 2009. I 2019 kjøpte ungdom 7 600 billetter med kulturkortrabatt.

Bestill Kulturkort for ungdom

Hvem står bak?

Kulturkortet drives av Innlandet fylkeskommune.

Ungdommens fylkesting var den viktigste pådriveren for at ordningen skulle prøves ut i Hedmark. Nå skal kulturkortet gjelde for hele Innlandet fylke, og vi jobber med å få på plass flere rabattavtaler i hele fylket.

Hovedmålet med ordningen er at ungdom i alderen 13-21 år skal få kjennskap til et bredt kulturtilbud, og benytte seg av dette til en akseptabel pris.
Dette skal øke ungdommens bruk av lokale og regionale kulturtilbud og legge til rette for varierte tilbud.

25. januar 2022
Skrevet av